گاز های بین شیشه دوجداره

کدام گاز در شیشه دوجداره تاثیر بیشتری دارد؟چه گازی مناسب تر است؟

انواع گازهای بین شیشه دوجداره و شیشه سه جداره بهره وری انرژی،با ترويج مصرف انرژي كمتر به منظور افزايش بهره وري ساختمان و كاهش هزينه هاي برق موضوعی است که كل جهان درگیر آن هستند. یکی از بهترین و ساده ترین روش ها براي بهره وري انرژي نصب درب و پنجره با شیشه های دوجداره است. بشر هر ساله با تحقيقات و پيشرفت هاي بسيار در زمينه انرژي نوع خاصي از پنجره‌های دوجداره که با گاز پر شده‌اند را روانه بازار كرده است كه به حفظ گرما و كاهش انرژي كمك مي كند.
گاز ها موجب عایق بندی بیشتر درب و پنجره upvc خواهد شد. اما سوالی که پیش می آید این است که معمولاً برای شیشه های دوجداره از کدام گاز ها باید استفاده شود. این گازها بین دو شیشه تزریق می شود و موجب عایق بندی بیشتر این محصول می شود. گازهایی که برای تزریق بین دوشیشه دوجداره معرفی می کنیم گازهای  آرگون، کریپتون و زنون هستند. این گازها سنگین تر از هوا هستند و سبب مي شود به انرژي به راحتي هدر نرود. این گازهای بدون بو و غیر سمی علاوه بر اينكه عایق های بسیار خوبی برای پنجره ها هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که انتخاب بین آنها را سخت می کند.با اين حال،با دانستن انواع گازهایی که در داخل شیشه های دوجداره استفاده می شوند، نوع انتخاب راحت تر است.

 

آشنايي با انواع گازهایی که در داخل شیشه دوجداره تزریق و استفاده می شوند

آرگون

آرگون گازی ارزان، غیر سمی، بی رنگ و بی بو است که به طور طبیعی وجود دارد و کمتر از 1 درصد جو زمین را تشکیل می دهد.اين گاز، محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین گاز داخل شیسشه دوجداره است و بهترین عملکرد انرژی را برای پنجره های دوجداره دارد.  ارگون انتخاب بسيار خوب و سرمايه گذاري عالي در بهره وری انرژی براي شيشه هاي دوجداره خانه ها مي باشد.
آرگون گاز استاندارد و صنعتی برای شیشه های دوجداره است و بازده انرژی را تا 30 درصد افزایش می دهد یکی دیگر از مزایای کمتر شناخته شده گازهای آرگون رطوبت كم آن نسبت به گازهاي ديگر است،زیرا علاوه بر حفظ گرما ماندگاری و دوام بیشتری تا 25 سال دارد.

تزریق گاز آرگون بین شیشه دوجدارهمزایای گاز آرگون در شيشه هاي دوجداره

  • بهبود عملکرد حرارتی پنجره upvc
  • افزایش ویژگی های عایق صدا
  • به حداقل رساندن تبادل حرارت از طریق پنجره
  • کاهش احتمال تراکم و یخ زدگی
  • قابل استفاده در تمامی اقلیم ها
  • عملکرد بهینه پنجره
  • موجود در اندازه و سبک پنجره های مسکونی و تجاری
  • گاز غیرسمی است که محیط زیست را آلوده نمی کند

معایب گاز آرگون

  • نرخ نشت 1 درصد انرژي در سال
  • اگر پنجره یک شکاف کوچک داشته باشد، گاز آرگون به طور كامل از آن خارج شده و هوای مرطوب جایگزین آن می شود .
  • کم مصرف نبودن

کریپتون

گاز کریپتون گزینه اي دیگر برای پنجره های دوجداره است كه به دلیل قیمت بالا استفاده از آن غیرممکن است. استفاده از اين گاز در پنجره هاي دوجداره هزینه های انرژی ماهانه را حدوداً 40 درصد کاهش می دهد.
البته اين گاز برای شیشه های سه جداره و شکاف‌های بین شیشه‌هایی حدود ⅜ اینچ مناسب هستند زیرا يك عایق اضافی برای حفاظت حرارتی بیشتر عمل مي كند. اکثر متخصصان ساختمان معتقدند گاز کریپتون به اندازه کافی صرفه جویی در انرژی ندارد اما کارایی آن نسبت به گازهاي ديگر بهتر است.اين گاز برای خانه های قدیمی با پنجره های  بسیار کوچک مناسب است.

گاز کریپتون در شیشه دوجدارهمزایای استفاده از گاز کریپتون

  • بازده حرارتی بهتر از گاز آرگون
  • حداقل تبادل حرارتی
  • به حداقل رساندن  خطر تراکم و یخ زدگی
  • بدون خوردگی و آلودگی
  • احتمال نشتی کمتر

معایب گاز کریپتون

  • گران بودن
  • كمياب بودن در مقایسه با گازهای آرگون و زنون

گاز زنون

شیشه ضعیف ترین عنصر در پوشش بیرونی ساختمان است. بر اساس برخی برآوردها، سالانه حدود 50 میلیارد دلار انرژی به دلیل نشت در پنجره ها هدر مي رود. به همين دليل متخصصان تصميم گرفتند،برخي از گازها را  در شيشه هاي دوجداره وارد كنند تا  عملکرد انرژی بهبود يابد. گاز زنون نشان دهنده فناوری پیشرفته عایق بندي پنجره ها است و معمولاً هزینه بسیار بیشتری نسبت به آرگون و کریپتون دارد اما صرفه جویی در مصرف انرژی آن بالا است و بیشتر در ساختمان های دارای گواهینامه LEEDاستفاده می شود.
به طور كي،بهترین انتخاب برای جلوگیری از اتلاف حرارت است و از آنجایی که این گاز بسیار سنگین‌تر از دو مورد قبلی است، خروج گرما از آن سخت تر است.

 

در نهایت کدام گاز برای عایق بندی شیشه دوجداره بهتر است؟

بهترین گاز بین شیشه دوجدارهآرگون و کریپتون گازهای بی بو و بی رنگی هستند که به عنوان عایق در پنجره هاي مسكوني و تجاري بيشترين عملكرد را دارد. هیچ یک از آنها سمی نیستند و در صورت نشت گاز خطری برای سلامتی حیوانات خانگی یا انسان ندارند.
بیشتر پنجره های یو پی وی سی دارای گاز آرگون هستند. این گاز معمولاً در پنجره های دوجداره با فاصله نیم اینچ استفاده می شود. از طرف دیگر، کریپتون در پنجره های سه جداره با فاصله یک چهارم یا یک سوم هشت اینچ بین شیشه ها استفاده می شود.در هر صورت، کریپتون دو برابر بیشتر از آرگون در جلوگیری از عبور جریان حرارتی از پنجره مؤثر باشد.در كل،آرگون به دليل اثر بخشي عايق بندي و هزينه هاي مناسب براي عدم هدر رفت انرژي برای اکثر پنجره ها استفاده مي شود.

 

گاز بین دوشیشه دوجداره

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب