تفاوت شیشه سکوریت با شیشه ساده

تفاوت شیشه لمینت، شیشه سکوریت و ساده

چه تفاوتی بین شیشه لمینت، شیشه سکوریت و شیشه ساده یا فلوت وجود دارد؟ برای ساختمان ما کدامیک مناسب تر است؟

 شیشه از دید نحوه تولید به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. کاربری، محیط مورد استفاده و ابعاد شیشه مشخص می کند که ما می توانیم از کدام یک از شیشه ها استفاده کنیم. شیشه ها نقش بسیار تاثیرگذاری در ساختمان ایفا می کنند، روشنایی بخش فضا ، ایجاد دید از مناظر، زیبایی، ایمنی و غیره از جمله کاربردهای شیشه هستند.

در این مقاله ما به بررسی کاربرد و مشخصات سه نوع شیشه لمینت laminated glass، شیشه سکوریت tempered glass و شیشه ساده float glass می پردازیم.

شیشه لمینت برای کف

 ◄ وزن شیشه

شیشه لمینت بدلیل آنکه از دو شیشه تخت و لایه PVB (یک نوع رزین ترکیبی) تشکیل شده است، نسبت به شیشه سکوریت و ساده تک جداره سنگین تر است. اما در مقایسه با شیشه سکوریت دوجداره و شیشه فلوت دوجداره به میزان کمی اختلاف وزن دارد.

در مقایسه وزن شیشه سکوریت با شیشه ساده در ضخامت یکسان اغلب گمان می کنند که شیشه سکوریت وزن بیشتری دارد. در صورتی که این دو نوع شیشه اختلاف وزنی با یکدیگر ندارند.

◄ قیمت مترمربع شیشه

همانطور که گفتیم شیشه لمینت از دو شیشه تخت بعلاوه لایه PVB ساخته می شود. حال می توان برای شیشه های تخت استفاده شده در شیشه لمینت هم از شیشه ساده استفاده کرد و هم از شیشه سکوریت. در هر صورت قیمت شیشه لمینت بدلیل نحوه تولید بالاتر از شیشه سکوریت است و قیمت شیشه سکوریت با توجه به نوع و ابعاد 1.5 تا 4 برابر قیمت شیشه ساده می باشد.

قیمت شیشه لمینت (سکوریت) > قیمت شیشه لمینت (ساده) > قیمت شیشه سکوریت > قیمت شیشه ساده

◄میزان ایمنی

شیشه ساده از لحاظ ایمنی هیچ کارایی ندارد، یا بهتر است بگوییم خطرناک است تا ایمن. شیشه های لمینت امنیت و ایمنی بالاتری نسبت به شیشه سکوریت دارد. درست است که شیشه سکوریت در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می دهد، اما در انتها شکسته می شود و فرو می ریزد. اما شیشه لمینت پس از شکسته شدن نیز بعنوان یک مانع فیزیکی مانع ورود افراد به ساختمان می شود. به همین دلیل در بانک ها، مراکز امنیتی و نگهداری از اشیا با ارزش بهتر است از شیشه لمینت استفاده شود.

◄رنگ و شفافیت

میزان شفافیت شیشه سکوریت و شیشه معمولی یکسان است اما شفافیت و رنگ شیشه لمینت به فیلم استفاده شده در بین دو شیشه بستگی دارد.

 

تفاوت شکستن شیشه ساده و سکوریت

◄شکسته شدن

مهم ترین تفاوت این نوع شیشه در تغییر شکل بعد از شکسته شدن است.

عکس زیر کاملا بیانگر نحوه شکست شیشه لمینت، سکوریت و ساده است. شیشه لمینت بعد از شکستن فرو نمی ریزد، شیشه سکوریت به قطعات ریزی تقسیم می شود. اما در شیشه ساده، قطعات شکسته شده بصورت خنجرهای تیزی فرو می ریزد. بنابراین در شیشه هایی با ابعاد بزرگ، موقعیتی با شکنندگی بیشتر و یا موقعیت های حساس (مانند استفاده از شیشه در سقف) بهتر است از شیشه سکوریت استفاده شود و اگر حساسیت و ایمنی بیشتری مدنظر است شیشه لمینت گزینه بسیار مناسبی است.

◄قابلیت تغییر با برش

برش شیشه سکوریت

برش مجدد از بهترین ویژگی های شیشه ساده است که شیشه لمینت و شیشه سکوریت این ویژگی را ندارد. شیشه معمولی را در هر ابعادی در هر زمانی می توانید برش دهید. اما در دو نوع شیشه دیگر هر نوع تغییراتی قبل از ارسال محصول به کوره مجدد صورت می گیرد. بنابراین تغییراتی مانند ابعاد، سوارخ کاری، لول زنی و برش های خاص قبل از عملیات سکوریت شدن و لمینت شدن باید صورت گیرد.

◄مقاومت در برابر ضربه

مقاومت و استحکام شیشه لمینت و شیشه سکوریت نسبت به شیشه ساده بسیار بیشتر است. در صورتی که شیشه لمینت از شیشه سکوریت تولید شده باشد، مقاومت آن بالاتر از شیشه سکوریت است. اما در صورتیکه دو شیشه بکار رفته در شیشه لمینت از شیشه ساده باشد، مقاومت آن نسبت به شیشه سکوریت کمتر است.

شیشه نشکن یا سکوریت نسبت به شیشه ساده 4 بار مقاوم تر است.

مقاومت شیشه لمینت، شیشه سکوریت و شیشه ساده
 

شیشه, شیشه سکوریت, شیشه لمینت, شیشه نشکن

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب