رگلاژ لولای پنجره

چگونه لولای تنظیمی پنجره دوجداره را تنظیم و رگلاژ کنیم؟

چطورپنجره خود را رگلاژ کنیم؟

در پنجره دوجداره دوحالته و یا در برخی از پنجره های Upvc تک حالته از لولاهای تنظیمی استفاده می شود. مزیت این لولاها نسبت به لولای های ساده مانند لولای 100 (لولای 10 سانتی متری) و لولای 75 (لولای 7.5 سانتی متری)، قابلیت رگلاژ این نوع لولا می باشد.

منظور از رگلاژ پنجره، تنظیم لنگه بازشو برای باز و بسته شدن استاندارد، عایق بندی بهتر و حرکت درست لنگه بازشوی پنجره دوجداره است. در پنجره ای که دارای لولای تنظیمی است می توانیم براحتی با استفاده از آچار آلن ( آچاری L مانند با مقطع شش‌ضلعی) لنگه بازشو را در امتداد افقی و عمودی جابجا کنیم.

 

نحوه رگلاژ لولای تنظیمی در پنجره دوحالته

رگلاژ لولای پنجره از طریق  لولای پایین و اهرمی در ادامه لولای بالا امکان پذیر است. لولای پایین بوسیله دو پیچ با حفره شش ضلعی قابلیت جابجایی لنگه را دارد. ولی در لولای بالا، روی لولا پیچی برای تنظیم و رگلاژ وجود ندارد. پیچ رگلاژ این قسمت در اهرم ادامه لولا به بالای لنگه بازشو ( در تصویر مشخص گردیده است) قابل مشاهده است.

برای رگلاژ ابتدا کاور های لولای پایین را بیرون می کشیم تا پیچ هایی با حفره شش ضلعی مشخص گردد. پیچی که بصورت عمودی وجود دارد برای حرکت لنگه بصورت بالا و پایین است و پیچ دوم برای حرکت در جهت چپ و راست می باشد.

نحوه رگلاژ لولای تنظیمی

آچار آلن شماره 4 را در داخل حفره پیچ ها قرار می دهیم و در جهتی که لنگه بازشو به حالت موردنظر برگردد می چرخانیم.

در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید. 02188783212

نگهداری و روغن کاری یراق دوحالته پنجره دوجداره

روغن کاری یراق دوحالته پنجره دوجدارهروغن کاری یراق دوحالته پنجره دوجداره موجب افزایش طول عمر و عملکرد روان باز و بسته شدن پنجره خواهد شد. باز و بست روان پنجره را می توان بوسیله حرکت دستگیره ارزیابی کرد. طبق استاندارد نرمال صنعتی آلمان، گشتاور قفل شدن و باز شدن دستگیره پنجره باید با مقدار حداکثر 10 نیوتن انجام شود. با انجام گریس کاری و روغن کاری می توان سفتی و خشکی دستگیره پنجره را بهبود بخشید.

کلیه اجزای مرتبط با یراق دوحالته در چهارچوب و لنگه باید گیریس کاری و روغنکاری شود تا از فرسایش و خوردگی زودرس آن جلوگیری شود. این عمل باید حداقل یک بار در سال صورت گیرد. نقاطی که در پنجره دوجداره نیاز به روغن کاری دارد در شکل روبرو نشان داده شده است.

البته زبانه های مخفی برای جلوگیری از فرسایش نیاز به گیریس کاری مداوم دارند. در انتخاب نوع روغن و گریس برای یراق آلات دوحالته پنجره دوجداره دقت کنید.

 

حتما از روغن یا گیریس بدون اسید و غیر رزینی استفاده کنید.

یراق دوحالته, پنجره دوحالته, رگلاژ پنجره

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب