نحوه بیرون آوردن شیشه دوجداره

نحوه تعویض شیشه دوجداره شکسته در پنجره Upvc

شکستن یا ایرادات شیشه دوجداره امری اجتناب ناپذیر است; اطلاع از نحوه تعویض شیشه دوجداره به شما در رفع این ایراد کمک می کند...

هزینه تعویض شیشه دوجدارههدف از این مطلب اطلاع از نحوه تعویض شیشه در پنجره دوجداره توسط افراد تازه کار اما فنی است. با این حال بهتر است شیشه توسط شرکت تولید کننده درب و پنجره Upvc و یا شیشه دوجداره تعویض گردد. برای تعویض شیشه پنجره دوجداره ابتدا نیاز داریم مشخصات شیشه را بدست آوریم. اطلاعاتی همانند رنگ شیشه، ضخامت شیشه، ضخامت اسپیسر موجود بین دو شیشه و ابعاد شیشه دوجداره.

این اطلاعات را می توان از چندین راه بدست آورد:

• برچسب اطلاعات شیشه: معمولا برچسب توسط مشتری از شیشه کنده می شود. در صورتیکه برچسب وجود دارد می توانید مشخصات شیشه را از روی آن بدست آورد.

• فایل پروژه: تمامی اطلاعات ساخت پنجره دوجداره مربوط به هر پروژه در شرکت تولید کننده آن موجود است.

• مشخصات شیشه فعلی: با کنترل شیشه فعلی می توان مشخصات آنرا بدست آورد که در قسمت زیر آنرا بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانیم 📌 قیمت پنجره دوجداره

نحوه اندازه گیری شیشه دوجداره و مشخصات آن

برای سفارش شیشه به 3 مشخصه نیاز داریم.

ضخامت شیشه دوجدارهرنگ شیشه: برای تشخیص رنگ ( رفلکس برنز، نقره ای، آبی، طلایی و یا سبز) کافیست شیشه را در حالت روز وشب بررسی کنید.

ضخامت شیشه و اسپیسر: ساده ترین راه برای تشخیص ضخامت، استفاده از برچسب، اطلاعات فنی پروفیل (هر برند نقشه فنی مختص به خود را دارد، بطور مثال ضخامت شیشه دوجداره در پنجره دوجداره وین تک برابر با 20 میلیمتر است) و یا فایل مشتریان است.

در صورتی که به این اطلاعات دسترسی ندارید، شیشه باید از چارچوب خارج شود. پس از خارج کردن شیشه، ضخامت کلی شیشه را اندازه گیری می کنیم. سپس ضخامت هر شیشه را نیز جداگانه اندازه گیری می کنیم. با اعداد بدست آمده اسپیسر شیشه را نیز می توان محاسبه کرد.

اسپیسر= ضخامت کلی – ضخامت هر دو شیشه

سفارش شیشه ممکن است چندین روز زمان ببرد، بنابراین قبل از تحویل گرفتن شیشه دوجداره جدید، ترجیحا از خارج کردن شیشه قبلی خودداری کنید; و یا پس از اندازه گیری آنرا به محل خود بر گردانید.

ابعاد شیشه دو جداره: اگر شیشه دوجداره در چارچوب خود قرار دارد; می توان برای اندازه گیری عرض و ارتفاع شیشه، پشت تا پشت زوار پنجره دو جداره را اندازه گیری و حاصل آنرا منهای 1 سانتی متر کرد. منظور از پشت تا پشت زوار، محل اتصال زوار به پروفیل پنجره است که در تصویر مشخص شده است.

عرض شیشه دوجداره: عرض پشت تا پشت زوار – 1 سانتی متر
ارتفاع شیشه دوجداره: ارتفاع پشت تا پشت زوار – 1 سانتی متر

با توجه به اطلاعات بدست آمده می توان شیشه دوجداره درخواستی خود را سفارش دهید. پیشنهاد ما تعویض شیشه توسط افراد متخصص است.

بیشتر بخوانیم 📌 پنجره دوجداره وین تک

نحوه تعویض شیشه دوجداره

پس از تحویل شیشه درب و پنجره دوجداره، مراحل بیرون آوردن شیشه قبلی و نصب شیشه جدید همانند تصاویر زیر انجام می گردد.

برای انجام تعویض شیشه شکسته با شیشه دوجداره جدید ابتدا زوارها بیرون می آوریم. برای این کار از اهرم هایی مانند کاردک، پیچ گوشتی سرپهن و یا از ابزاری که که سر باریک و کشیده ای دارد می توان استفاده کرد. بدین صورت که لبه ابزار را در شیار مابین زوار و پروفیل پنجره دوجداره قرار می دهیم و زوار را به سمت مخالف هل داده تا زوار از پروفیل جدا شود.

برای امنیت بیشتر ابتدا زوارهای عمودی یا ارتفاعی را خارج  کنید سپس زوار عرضی بالا و در آخر هم زوار پایین را با ثابت داشتن شیشه دوجداره خارج می کنیم.

با چند ضربه بر روی شیشه، شیشه دوجداره از چارچوب خارج می گردد.

پس از بیرون آوردن شیشه، تاکوز یا زیرشیشه ها را روی پروفیل را مرتب می کنیم. سپس از همانند تصویر شیشه را در داخل چارچوب قرار داده و زوار ها را جایگذاری می کنیم.

برای ضربه زدن بر روی زوار حتما از چکشی غیر فلزی استفاده کنید تا زوار آسیب نبیند. برای جازدن زوار های عمودی، ابتدا سر و ته زوار را قرار می دهیم سپس قسمت میانی یا وسط آنرا جا می زنیم.

پنجره دوجداره, شیشه, رگلاژ پنجره, پنجره دوجداره وین تک, شیشه دوجداره

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب