دوجداره کردن شیشه پنجره معمولی

دوجداره كردن شيشه تک جداره پنجره های معمولی موثر است؟

آیا تنها تعویض شیشه تک جداره با شیشه دوجداره در پنجره های معمولی در کم کردن صدا موثر است؟

دوجداره یا تک جداره

شیشه های دوجداره، عایق مناسب برای جلوگیری از ورود سروصدا به داخل ساختمان می باشد. اما این فرایند عایق بندی در صورتی کامل انجام می شود که از دیگر اجزا درب یا پنجره منفذی برای ورود گردو غبار، جریان هوا و آلودگی صوتی وجود نداشته باشد.

در گذشته برای اطلاع از نزدیک شدن یا رسیدن قطار، گوش را بر روی ریل قرار می دادند تا صدای حرکت چرخهای فلزی قطار را بشنوند. این عمل در واقع به این دلیل بود که هوا رسانای خوبی برای انتقال صوت نبوده اما فلزات عبور دهنده موج صوت (بدلیل تراکم و فاصله بین ملکولی)هستند. پنجره های آهنی نسبت به پنجره upvc دوجداره به دو دلیل مورد ایراد قرار می گیرند:

 

پنجره های آهنی یا فلزی مانند ریل قطار عمل می کنند

فلزات کاملا انتقال دهنده گرما و سرما و آلودگی صوتی هستند. کافیست بعد از تابش نور خورشید و یا در فصل سرما، دست خود را نزدیک به پنجره نگه دارید. سرما یا گرمای موجود را کاملا حس می کنید.

آهن انتقال دهنده صوتحال تصور کنید شیشه بصورت دوجداره باشد. مطمئنن سرما و گرما شیشه قدری کمتر خواهد شد اما با انتقال سرما و گرما به شیشه تک جداره یا شیشه دوجداره از طریق چارچوب فلزی، این کاهش سرما و گرما ناچیز به حساب می آید. در مورد انتقال صوت نیز پنجره های آهنی یا فلزی همانند ریل قطارعمل می کنند و صوت را عبور می دهند.

مقالات مرتبط: تعویض پنجره های قدیمی

طبق قوانین انتقال صوت، فلزات انتقال دهنده های خوبی برای امواج صوتی هستند. همچنین فلزاتی که بصورت توخالی تولید شده اند مانند قوطی آهنی و یا فلزات سبک مانند آلومینیوم بهتر از بقیه فلزات در انتقال صوت عمل می کنند. بنابراین پنجره های آلومینیوم نیز انتقال دهنده صدا هستند.

 

پنجره های آهنی یا فلزی منافذ زیادی دارند

هنگام تعویض شیشه تک جداره با شیشه دوجداره در پنجره های معمولی نکته ای را مدنظر قرار دهید. اینکه یکی از مهمترین اصول عایق بندی چفت شدن کامل اجزای ثابت و متحرک در درب و پنجره هاست. پنجره های فلزی در چند قسمت دارای منافذ زیادی می باشند:

ایزوله کردن پنجره آهنی

• محل اتصال شیشه به فلز

بدلیل شکننده بودن شیشه، قاب آهنی یا آلومینومی را با فاصله قرار می دهند که این فاصله را با چسب و یا لاستیک پر می کنند. در هر صورت بدلیل اینکه آهن روی آهن پیچ یا جوش داده میشود، باز هم منافذی باقی می ماند که از آنجا گردوغبار و یا سر و صدا عبور کند.

• محل باز وبسته شدن درب یا پنجره آهنی

بعلت وزن و فشار زیاد فلزات، بازشوی پنجره آهنی طور ساخته شده که با فریم اصلی فاصله داشته باشد. این فاصله موجب عدم عایق بندی نسبت به هر چیزی خواهد شد. حتی اگر از لاستیک یا چسب های یک طرفه برای درزگیری این قسمت ها استفاده شود، بدلیل فشار زیادی که لنگه بازشو هنگام بسته شدن ایجاد می کند، پس از مدتی لاستیک یا چسب فشرده شده و کارایی خود را از دست می دهند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی در کنار درب و پنجره معمولی یا فلزی قرار دارید، جریان باد یا سرما و گرما را کاملا حس کنید.

اگر قصد دوجداره کردن شیشه پنجره آهنی یا معمولی را دارید، بهتر است بیشتر فکر کنید. این عمل کاملا هزینه ای از دست رفته بدون کارایی تلقی می شود و تعویض شیشه تک جداره با شیشه دوجداره در پنجره های آهنی و معمولی موثر نیست.



شیشه دوجداره, شیشه تک جداره, دوجداره کردن شیشه

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب