پنجره سه جداره وین تک

شیشه سه جداره یا پنجره سه جداره چیست؟

در این مطلب، سعی کردیم تمامی سوالات نسبت به شیشه سه جداره یا پنجره سه جداره پاسخ داده شود...

شیشه سه جدارهشیشه سه جداره چیست؟

در پنجره UPVC می توان انواع شیشه های تک جداره، دوجداره، شیشه سه جداره و یا حتی شیشه چهارجداره را استفاده کرد. شیشه سه جداره از سه شیشه تک جداره بعلاوه دو اسپیسر تشکیل شده است. که در فضای خالی که بوسیله اسپیسر ایجاد می شود، گاز آرگون برابر با فشار هوای بیرون، تزریق می شود. شیشه سوم در پنجره سه جداره نقش عایق بندی  را افزایش می دهد.

قیمت شیشه سه جداره▼
پنجره سه جداره وین تک▼

 

شیشه سه جداره در کجا استفاده می شود؟

معمولا پنجره سه جداره در نواحی که سرمای زیادی دارد استفاده می شود. بدلیل اینکه عایق بندی حرارتی پنجره سه جداره نسبت به پنجره دوجداره بسیار بیشتر است. در مقابل، افزایش عایق بندی صوتی پنجره سه جداره در برابر پنجره دوجداره، عددی بین 3 تا 7 درصد بوده که تقریبا توسط حواس انسان قابل تشخیص نمی باشد.

 

شیشه سه جداره چه مزایایی دارد؟

مزایا و معایب شیشه سه جداره

با استفاده از شیشه سه جداره، هدر رفت انرژی (حرارت و برودت) تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

بدلیل سه جداره بودن، امنیت آن در برابر عوامل خارجی بیشتر است.

شیشه سه جداره نسبت به شیشه دوجداره عایق بندی بهتری نسبت به صوت دارد.

 

شیشه سه جداره چه معایبی دارد؟

مانند دیگر متریال ساختمان، پنجره سه جداره نیز معایبی به همراه دارد:

وزن شیشه سه جداره، موجب مشکلاتی در پروفیل های ضعیف تر لنگه بازشو خواهد شد

عرض لنگه در بازشوی پنجره سه جداره دارای محدودیت است

قیمت شیشه سه جداره، نسبت به شیشه دوجداره گرانتر است

در صورتیکه دیوار ها از عایق بندی خوبی برخوردار نیستند، استفاده از شیشه سه جداره کارایی ندارد.

در صورتیکه از لولاهای ضعیف در پنجره سه جداره استفاده شود، با گذشت زمان لنگه بازشو افت پیدا می کند.

وزن شیشه سه جداره موجب افزایش بار مرده و اضافی ساختمان خواهد شد.

 

قيمت شيشه سه جداره

قیمت شیشه دوجداره متشکل از: اسپیسر+ 2 عدد شیشه + گاز آرگون+ اجرت دوجداره کردن شیشه می باشد. حال قیمت شیشه سه جداره را بررسی کنیم.

قیمت شیشه سه جداره: اسپیسر+ 2 عدد شیشه +گاز آرگون+ اجرت دوجداره کردن شیشه+هزینه اسپیسر+هزینه شیشه سوم+ گاز آرگون +اجرت اضافه کردن شیشه سوم

همانطور که مشاهده می کنید در شیشه های سه جداره یا پنجره سه جداره تمام فرایند دوجداره کردن دوباره تکرار می شود و تنها بجای دو عدد شیشه، یک عدد شیشه بکار می رود. بنابراین قیمت شیشه سه جداره تقریبا دو برابر قیمت شیشه دوجداره می باشد با این تفاوت که هزینه یک جداره شیشه کسر خواهد شد.

 

برای مشاوره در مورد پنجره سه جداره یا پنجره دوجداره با ما تماس بگیرید. 88783212

 

شیشه سه جداره وین تک

پنجره سه جداره وین تک

این تصور که در پنجره های سه جداره، از پروفیلی غیر از پروفیل های دوجداره استفاده می شود نادرست است. پنجره سه جداره همانند پنجره دوجداره تولید می شود و تنها تفاوت آن در شیشه سه جداره و زوار سه جداره می باشد(البته در ابعاد استاندارد). یعنی اگر شما قصد تعویض پنجره قدیمی با پنجره Upvc را دارید، هم می توانید پنجره دوجداره استفاده کنید و هم پنجره سه جداره.

در پنجره سه جداره وین تک نسبت به پنجره دوجداره وین تک، تفاوت در سه جداره بودن شیشه و زوار پنجره است. پروفیل های مصرفی شامل پروفیل فریم، پروفیل بازشو و پروفیل مولیون همان پروفیل های مورد استفاده در پنجره دوجداره است. فضای قرار گیری شیشه در پنجره های وین تک بوسیله زوار (نگهدارنده شیشه) قابل کنترل است. فضای قرارگیری شیشه در پنجره سه جداره وین تک بوسیله زوار سه جداره کنترل، پنجره تک جداره وین تک بوسیله زوار تک جداره کنترل می شود. همانطور که در تصویر می بینید ابعاد زوار پنجره Upvc در مقابل چند جداره بودن شیشه تغییر پیدا می کند. در تصویر زیر برای تبدیل پنجره دوجداره به پنجره سه جداره وین تک قسمت نارنجی ثابت است و قسمت سبز رنگ (زوار پنجره UPVC) تغییر پیدا می کند.

پنجره سه جداره وین تک

در واقع اگر شما قصد استفاده از پنجره سه جداره وین تک را دارید، هزینه ای که به پروژه شما اضافه خواهد شد تنها شامل قیمت شیشه سه جداره خواهد بود. امیدواریم با تصاویری که در این مطلب قرار دادیم، هزینه سه جداره کردن پنجره را شفاف سازی کرده باشیم. در نظر داشته باشید در تمام برندهای پروفیل، از جمله پنجره سه جداره ویستابست نیز به همین صورت است.

بهترین پنجره سه جداره کدام برند است؟

اگر شما نسبت به کیفیت، کارایی و عایق بندی پنجره دوجداره هر برندی اعتماد دارید، نسبت به اینکه می توانید بهترین پنجره سه جداره را از همان شرکت خریداری کنید، یقین داشته باشید.

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب