شیشه دوجداره استین گلاس

شیشه استین گلاس در پنجره دوجداره

معرفی شیشه دوجداره استین گلاس; پنجره دوجداره با شیشه سنتی رنگی استین گلاس...

کتیبه پنجره دوجدارهپنجره دوجداره با شیشه استین گلاس stained glass

در هنرهای تجسمی، اصطلاح شیشه‌ استین گلاس یا استیند گلاس به شیشه‌ای اشاره می‌کند که در طول ساخت، رنگ های شیشه ای شفاف به آن اضافه شده است. استین گلاس دارای هاله ای از رمز و راز و احساسات است. در واقع این هنر تداخل بین نور و رنگ است که تخیل را جرقه می‌زند. هنر استین گلاس یکی از دست نخورده ترین صنایع دستی است که همچنان مانند قرن ها پیش، زمان، دقت و زیبایی از طراحی رنگ و خطوط را می گیرد.
فرآیندی که در معماری گوتیک، در پنجره‌های کلیساهای بزرگ مسیحی مانند Chartres، Reims و Notre به اوج خود رسید. در واقع مهارت هنرمندان شیشه های استین گلاس که شاهکارهای قرون وسطایی مانند پنجره رز در جبهه غربی کلیسای جامع شارتر را خلق کرده اند، به ندرت مشابه بوده است. در حال حاضر مواد ضروری مانند ماسه، سنگ آهک و سدیم و همچنین عوامل رنگ آمیزی اکسید فلزی مانند مس، کبالت، آهن، نیکل و سرب - به راحتی در دسترس هستند. امروزه این هنر علاوه بر پنجره‌های کلیسا، در پنجره های دوجداره، پانل‌ها، پنجره‌های چوبی و همچنین اشکال سه بعدی و مجسمه‌سازی را نیز در بر می‌گیرد. کاربرد شیشه استین گلاس در پنجره دوجداره بدین صورت است که یا بصورت تک جداره یا دوجداره استفاده می شود و یا بین دو شیشه دوجداره کاربرد دارد.

شیشه استین گلاس در پنجره دوجداره

هیچ چیز کاملاً با شفافیت و درخشندگی شیشه استین گلاس با نور خورشید که از طریق آن می تابد مطابقت ندارد. فیلم های چوبی مدرن جای خود را دارند اما کمی کسل کننده هستند و عمق و بافت شیشه واقعی را ندارند. برخی از مشتریان حتی در صورتی که عایق بندی پنجره های آنها بدلیل شیشه تک جداره استین گلاس ضعیف شده پنجره های خود را تغییر نداده اند، این است که نمی خواهند این ویژگی جذاب را از دست بدهند. استفاده از پنجره دوجداره با شیشه استین گلاس موجب زیبا شدن پنجره و نوری که وارد خانه می شود خواهد شد.

نحوه نصب شیشه استین گلاس در پنجره دوجداره

نصب شیشه استین گلاس بر روی پنجره upvc دوجداره همانند استفاده از شیشه ساده در این نوع درب و پنجره است. ما می‌توانیم پنجره‌ها و درهای دوجداره جدید را با شیشه‌های رنگی اصلی نصب کنیم، به همان اندازه که همیشه دوست‌داشتنی و در بسیاری موارد حتی بهتر به نظر می‌رسند!
و اگر در طول سال‌ها، مقداری یا حتی تمام شیشه‌های رنگی ناپدید شده‌اند، می‌توانیم طرح‌های اصلی را با استفاده از مواد و روش‌های سنتی بازسازی کنیم تا یک پنجره به ظاهر مورد نظر خود بازگردد.
یا شاید پنجره‌ای وجود داشته باشد که هرگز شیشه‌های رنگی نداشته است، اما «ویژگی» شگفت‌انگیزی از خانه می‌سازد - مثلاً روی یک راه پله یا انتهای شیروانی. ما با هنرمندان ویترای کار می کنیم تا آنها را قادر به تحقق دیدگاه مشتریان خود کنیم. هنرمندان ما با کار با شیشه‌های استوانه‌ای دست‌دمنده که به‌طور سنتی ساخته شده‌اند (در صورت کسب اجازه می‌توانیم پیوندی به یک ویدیو در اینجا وارد کنیم؟) هنرمندان ما الگو یا تصویر را از یک طراحی، طرح یا عکس ایجاد می‌کنند. پانل جدید در یک واحد دو جداره محصور شده است که از آن محافظت می کند و تمیز نگه می دارد و در عین حال مزایای عایق در برابر سرما و هوا را ارائه می دهد. نحوه تعویض پنجره ها و نگهداری شیشه های رنگی اصلی ما این فرآیند را به صورت مرحله ای انجام می دهیم ...
 

شیشه دوجداره استین گلاس

شیشه استین گلاس دوجدارهشیشه‌استین گلاس را می توان در پنجره های دوجداره و سه جداره نصب نمود. در واقع استین گلاس دوجداره و سه جداره تولید می شود که در پروفیل های جدید و در تعویض پنجره های قدیمی به کار گرفته شود. این فرایند را به دو صورت می توان انجام داد. یکی با سه جداره کردن شیشه استین گلاس یعنی با قرار گرفتن بین دو شیشه معمولی، و دوم شیشه‌ای همدما، که نوعی جداره دوم است که لعاب داده می شود.

استین گلاس دوجداره و سه جداره

با این روش، شیشه استین گلاس مهر و موم می شود و بین دو جداره شیشه معمولی قرار می گیرد تا شیشه سه جداره ایجاد شود، یا شیشه استین گلاس به یک شیشه معمولی بیرونی برای ایجاد شیشه دوجداره آب بندی می شود. این روش کپسولاسیون یا دوجداره شدن بیشتر در خانه هایی که تعویض پنجره قدیمی صورت گرفته و یا قصد به کار بردن پنجره upvc را دارند استفاده می شود. تصویر روبرو محل قرارگیری شیشه استین گلاس در شیشه دوجداره را نمایش می دهد. در صورت استفاده از شیشه استین گلاس در پنجره upvc باید از زوار دو جداره استفاده کرد. نهایتا شیشه ایجاد شده استین گلس دارای ضخامت 20 تا 24 میلیمتر می باشد.

لعاب هم دما بر روی استین گلاس

در لعاب همدما، ورق شیشه محافظ در شیار بیرونی قاب پنجره و شیشه رنگی در جلوتر یا داخلی ترین شیار قرار می گیرد. دریچه هایی را در نزدیکی بالا و پایین یک پنجره قرار می گیرند تا یک اثر تهویه دودکش ایجاد کنند. تهویه خارجی زمانی است که دریچه ها در ورق محافظ قرار می گیرند و تهویه داخلی زمانی است که دریچه ها در پنجره شیشه ای رنگی قرار می گیرند.

 

انواع شیشه استین گلاس

شیشه استین گلاس امروزه به سه فرم و متد اصلی تولید می شود: شیشه سربی، هنری و وجهی

  • شیشه استین گلاس سربی
    معمولاًسرب یک هشتم اینچ در شیشه استین گلاس استفاده می شود و شیشه ها را در کنار هم نگه می دارد. طرح‌ها و نقشه را می‌توان به‌صورت خطوط یکدست چیدمان و سرب را در بین آنها تزریق کرد. شیشه‌ها را می‌توان با قرار دادن یک لایه رنگ روشن که رنگ را تغییر نمی‌دهد، اما مقدار نوری را که از آن عبور می‌کند سایه زد. رنگ، اکسید سرب است - معمولاً سیاه، قهوه ای تیره یا قرمز تیره.
  • شیشه استین گلاس هنری
    فرم هنر شیشه ای توسط Louis C. Tiffany با استفاده از لعاب های رنگی محبوب شد. لعاب ها در واقع رنگ نور را تغییر می دهند اما فقط روی سطح شیشه اعمال می شوند و به صورت لعاب روی مس روی آن کاربرد دارد. اغلب شیشه بسیار بافت است تا جایی که از یک شیشه سه بعدی برای چین های پارچه یا بال های یک فرشته استفاده می شود. شیشه اپالسنت آن شیشه ای است که تقریباً مات است. معمولاً شیری به نظر می رسد و با سرب یا مس در کنار هم نگه داشته می شود.
  • شیشه استین گلاس وجهی
    پنجره‌های وجهی از صفحات شیشه‌ای ساخته می‌شوند که ضخامت آنها از نیم اینچ تا سه یا چهار اینچ است. این تخته‌ها از واژه‌ای فرانسوی به معنای «سنگ‌فرش» «dalles» نامیده می‌شوند. تکه‌های شیشه‌ روبه‌رو به هم چسبیده‌اند.

تاریخچه شیشه استین گلاس

تاریخچه انواع استین گلاسشواهد وجود شیشه های رنگی به امپراتوری روم باستان برمی گردد، زمانی که صنعتگر شروع به استفاده از شیشه های رنگی برای تولید وسایل تزئینی کرد. در حالی که تعداد کمی از قطعات شیشه ای رنگی کاملا سالم از این دوره وجود دارد، جام لیکورگوس نشان می دهد که این عمل در اوایل قرن چهارم پدیدار شد. در قرن اول پس از میلاد، رومی ها شیشه را به پنجره ها لعاب می کردند. آنها صفحات شیشه ای ریختند و از تکنیک های دمیدن برای چرخاندن دیسک ها استفاده کردند و شیشه استوانه ای ساختند. شیشه نامنظم بود و خیلی شفاف نبود. یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های شناخته شده از چندین تکه شیشه رنگی مورد استفاده در یک پنجره در صومعه سنت پل در جارو، انگلستان، که در سال 686 پس از میلاد تأسیس شد، کشف شد.

تصور می‌شود که قدیمی‌ترین پنجره‌های استین گلس مربوط به پنج پنجره که شکل پنج مجسمه نسبتاً پیچیده را به تصویر می کشد در کلیسای جامع آگسبورگ باشند. (این پنج پنجره دیگر در محیط اصلی خود نیستند. اخیراً به موزه منتقل شده اند و با کپی جایگزین شده اند).

مقامات معتقدند که شیشه های رنگی در نیمه دوم قرن سیزدهم ظاهر شد. لوئیس اف دی پیشنهاد می کند که شیشه های بیزانسی، موری یا عربی می توانستند تا قرن دهم پس از میلاد ظاهر شده باشند. تکه‌های شیشه را یا در سنگ مرمر یا سنگ سوراخ‌شده پیچیده فرو می‌کردند یا قبل از اینکه گچ سفت شود در گچ لعاب می‌دادند. اغلب برای تقویت گچ از میله های آهنی استفاده می شد.

هنگامی که مورها وارد اسپانیا شدند، پنجره‌های عربی به اروپا رفت. همانطور که این نوع پنجره های رنگی به سمت شمال به مناطقی با آب و هوای بدتر حرکت کرد، عایق بندی آنها ضروری شد. این پوشش و عایق بندی معمولاً به صورت برش های آلاباستر می آمد. در اروپا، صفحات سرب سوراخ شده جایگزین کوره کاری گچی شد. اولین آنها فاقد شیشه در دهانه های تزئینی بودند، اما بعداً قطعات کوچک شیشه با استفاده از رشته های سرب به آن متصل می شدند.

در سال 1930 در Saint Vitale در راونا، ایتالیا، باستان شناس Cecchelli سه تکه شیشه ای را که مسیح را با نیمبوس صلیبی شکلی که بین آلفا و امگا نقاشی شده با گریسای ایستاده بود پیدا کردند. فرض بر این است که تاریخ این قطعات تقریباً به سال 540 پس از میلاد می رسد، زمان ساخت ساختمان.

در سال 1878 در حفاری در گورستانی متروکه در حدود 1000 پس از میلاد در سری لس مزیر، آیسن، فرانسه، ژول پیلوی حدود 30 تکه شیشه را یافت که از آتش سوزی باقی مانده بود، یک نوار سربی با دو کانال و یک تخته کوچک استخوان در میان آنها. مقداری چوب زغال شده این استخوان (که احتمالاً یک یادگار مقدس بوده است) مربوط به شارلمانی است. ادموند سوکارد شیشه را در یک پنجره کوچک و ساده چید. یک پاتی متقاطع که از آن یک آلفا و امگا آویزان شده بود، نقاشی شده و روی آن پاچیده می شد. این نماد از قرن ششم تا نهم بسیار محبوب بود. متأسفانه این گنج در سال 1918 در جریان جنگ جهانی اول نابود شد.

انواع شیشه استین گلاس براساس سبک معماری

شیشه رنگی رومانس

جایگذاری هواکش پنجرهمعماری رومانس نسبت به شیشه استین گلس در پنجر که آن را تزئین می کند یکنواخت تر است. دیوارها ضخیم و دهانه‌های پنجره کوچک با سرهای گرد است. از آنجایی که شیشه در دهانه های کوچک قرار می گرفت، باید نور قابل توجهی را وارد می کرد. امروزه پنجره های رومی به دلیل خوردگی تیره تر به نظر می رسند.

برخی از چهره‌ها در شیشه استین گلس رومی ایستاده یا نشسته‌اند و مستقیم به جلو خیره شده‌اند. برخی درگیر عمل می‌شوند، همانطور که لباس‌های برافروخته‌شان نشان می‌دهد. برخی از پنجره ها از مجموعه ای از رویدادها ساخته شده اند که در مدال ها محصور شده اند. پنجره‌های قبلی این سبک ساده‌تر، ابتدایی‌تر و کمیاب‌تر هستند. آنها قدیسان معروف یا داستان هایی از کتاب مقدس را به تصویر می کشند. در آن زمان احترام به مریم باکره رایج بوده و او اغلب به عنوان یک ملکه به تصویر کشیده می شود. پنجره های استین گلاس از تزئینات گیاهی و منجوق تزئینی در اطراف صحنه ها و پیکره ها تشکیل شده بود. رنگ های غالب قرمز و آبی هستند. به نظر می رسد که این سبک از شیشه های رنگی از مینای دندان و نقاشی های مینیاتوری شکل گرفته است.

شیشه استین گلاس گوتیک

جایگذاری هواکش پنجرهکلیسای قرون وسطایی مهم ترین حامی هنر بود. پس از بیان این جمله، نام فرد مجردی که بیش از همه این مفهوم را تجسم می کند باید بلافاصله دنبال شود: ابوت سوگر سنت دنیس، صومعه سلطنتی واقع در خارج از پاریس. سوگر همکلاسی و دوست شاه لویی ششم، وزیر لویی هفتم و نایب السلطنه در جنگ صلیبی دوم بود. نوشته‌های او نشان می‌دهد که او تاجری زیرک، سیاستمداری با نبوغ در جزئیات، و خدمتگزار فداکار پادشاهش بوده است. سوگر صومعه را اصلاح و بازسازی کرد و بر ثروت آن افزود. با افزایش گنجینه های آن، بسیاری از زائران داستان هایی از آن تعریف کردند و نفوذ آن گسترش یافت. سوگر توسط فلسفه ای از جمله عرفان نور هدایت می شد. این فلسفه او را وادار کرد که پنجره ها را بزرگ کند و با شیشه استین گلاس زیبا کند.

تغییر پنجره در طول دوره گوتیک رشد کرد و از شکل‌های ساده به یک شمایل نگاری پیچیده که امروزه تنها توسط چند متخصص کاملاً قابل درک است گسترش یافت. این شمایل‌نگاری از نمادگرایی مبتنی بر کتاب‌هایی که می‌توان آن را «تاریخ غیرطبیعی» نامید و براساس گونه‌شناسی پیچیده (داستان‌های عهد عتیق که نماد رویدادهای عهد جدید است) استفاده کرده است. امروزه محققان این پنجره ها را مطالعه می کنند تا با زندگی روزمره آن زمان آشنا شوند. اصناف کارگران پنجره هایی را اهدا کردند که شامل شباهت هایی از خودشان بود که در تجارتشان مشغول بودند. ظاهر هرالدری در پنجره ها اهمیت روزافزون خانواده های سکولار را نشان می دهد.
سبک گوتیک در خارج از فرانسه نیز در حال توسعه بود. شیشه های استیند گلاس در کلیسای جامع لوزان، سوئیس، نفوذ فرانسوی را نشان می دهد. صنعتگران شیشه استین گلس از فرانسه شناخته شده اند که در کانتربری در انگلستان کار می کردند، همانطور که معمار فرانسوی، ویلیام سنس. تأثیر فرانسوی را می توان در شیشه های رنگی اسپانیایی آن زمان، به ویژه در آراگون، تولدو و کاستیل مشاهده کرد. پنجره‌های کلیسای جامع لئون بسیار قابل توجه هستند، اگرچه تا حد زیادی بازسازی شده‌اند.

در آلمان، سبک رمانسک بیشتر از سایر مناطق دوام آورد. پنجره های قابل توجه در کلیساهای جامع کلن و استراسبورگ و صومعه فرانسیسکن کونیگزفلدن وجود دارد.

سبک بین المللی گوتیک دیر به وین و پراگ آمد. اولین شیشه باقیمانده در ایتالیا، در آسیزی، کار شیشه‌سازان آلمانی است. چشمی در کلیسای جامع سیه‌نا «نخستین پنجره مدرن» نامیده می‌شود، زیرا سوژه‌ها به عنوان صحنه‌های جداگانه در نظر گرفته می‌شوند. پنجره دایره ای است با ساختار شبکه ای فلزی، به جای سنگ های سنگی که آن را به گلبرگ ها تقسیم می کند. در پایان دوره قرون وسطی، (ربع دوم قرن چهاردهم)، چشم انداز و حجم آشکار شد. موضوع بیشتر تصویری بود و تابع معماری نبود.
زیبایی کتیبه در پنجره دوجداره
 

شیشه استین گلس در رنسانس

تصویر شیشه استین گلاس در رنسانسشیشه استین گلاس رنسانس با دوره قبل بسیار متفاوت است. مضامین هنوز اصولاً کتاب مقدس هستند. از آنجایی که افراد در شیشه استین گلاس رنسانس با لباس دوره نشان داده می شوند، آگاهی از تاریخچه لباس ها به تاریخ گذاری پنجره استین گلاس کمک می کند. مضامین تمثیلی حتی از شمایل نگاری قرون وسطایی پیچیده تر است. شکل ها ایده های انتزاعی را نشان می دهند. در پنجره های کلیسا صحنه های سکولار وجود دارد.

شیشه استین گلاس در ساختمان های سکولار در دوره رنسانس استفاده می شد. صحنه‌های تاریخی یا هرالدریک در تالارهای شهر قرار می‌گرفتند و پانل‌های کوچک (معمولاً رنگ نقره‌ای و رنگ روی شیشه‌های سفید) در پنجره‌های شیشه‌ای شفاف خانه‌ها گنجانده می‌شد. کارهای فصلی موضوع مورد علاقه در این دوره است. در پنجره‌های بزرگ کلیسا، صحنه‌ها در کل امتداد داشتند، بدون توجه به ملون‌ها. ساختمان های به تصویر کشیده شده در پنجره ها جامد، به سبک کلاسیک، با پرسپکتیو درست نشان داده شده است. برخی از اقدامات دورتر از صفحه تصویر با مناظر دور اتفاق می افتد. چهره ها فردیت دارند و احساسات را نشان می دهند.
اسپانیا سنت اولیه شیشه های رنگی را نداشت زیرا اشغال مورها ساختمان کلیساهای مسیحی را محدود می کرد. رنسانس دوران طلایی آن است. شیشه‌سازان ایتالیایی، فلاندری و فرانسوی این صنعت را پس از خروج مورها تأسیس کردند. دو برادر، Arnao de Vergara و Arnao de Flandres که در کلیسای جامع سویل کار می کردند، به ویژه قابل توجه هستند.

 
Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب