کاربرد تیتانیوم دی اکسید در پروفیل upvc

دی اکسید تیتانیوم چیست و چه نقشی در پروفیل upvc دارد؟

دی اکسید تیتانیوم titanium dioxide چیست؟ نقش آن در پروفیل Upvc

مواد تشکیل دهنده upvcمعرفی دی اکسید تیتانیوم

اگر تا به حال متوجه شده اید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید چگونه می تواند رنگ درب و پنجره upvc، یک نیمکت چوبی یا حتی لباس های شما را زرد یا کدر کند، شاهد قدرت پرتوهای خورشید بوده اید. اگر این محصولات مانند پروفیل upvc با گذشت زمان از بین نرفتند، بدلیل آن است که حاوی ماده‌ای هستند که به این پلاستیک‌ها کمک می‌کند درخشندگی و دوام خود را در برابر اشعه ماورابنقش حفظ کنند و عمر طولانی تری داشته باشند. این ماده دی اکسید تیتانیوم با فرمول (TiO2) است  یک جامد سفید رنگ و نامحلول در آب، اگرچه اشکال معدنی ممکن است سیاه به نظر برسد..
پدی اکسید تیتانیوم (TiO2) یک ماده همه کاره است که در طیف گسترده ای از محصولات از جمله پروفیل upvc، رنگ، کاغذ، پلاستیک و محصولات غذایی استفاده می شود. در میان بسیاری از ویژگی‌های مفید، ویژگی‌های انکساری TiO2، دوام و درخشندگی رنگ، آن را به یک افزودنی ایده‌آل برای پروفیل یوپی وی سی مورد استفاده در خارج از منزل تبدیل می‌کند، زیرا به آن‌ها مقاومتی حیاتی برای مقاومت در برابر هوا و آسیب نور می‌دهد.
علاوه بر دوام طبیعی در برابر عناصر، TiO2 دارای قدرت جذب بالای UV و پراکندگی نور است که به جلوگیری از پیری مواد در معرض عناصر کمک می کند. هنگامی که دی اکسید تیتانیوم در رزین های مصنوعی محصولات مبتنی بر پلاستیک گنجانده می شود، اطمینان حاصل می کند که اشعه ماوراء بنفش نفوذ نمی کند و به محصول و ظاهر آن آسیب نمی رساند.
این برای برخی از مصالح ساختمانی موجود در بخش ساخت و ساز ضروری است. دی اکسید تیتانیوم دارای ویژگی های غیر قابل اشتعال، نامحلول و بادوام است که آن را به گزینه ای واضح برای استفاده در پلاستیک های فضای باز تبدیل می کند.

کاربرد تیتانیوم دی اکسید

  • صنعت برق، آب و گاز

    دی اکسید تیتانیوم به ویژه در محصول پرکاربرد پلی وینیل کلراید یافت می شود - که بیشتر به عنوان PVC شناخته می شود. پی وی سی به دلیل ماهیت بادوام و مقاوم خود مشهور است و برای طیف وسیعی از محصولات پلاستیکی در فضای باز استفاده می شود.

    TiO2، که در PVC استفاده می شود، به اطمینان از حفاظت از لوله های بیرونی کمک می کند که نقشی حیاتی برای خانه ها و توسعه ها، به عنوان مثال، منابع برق، آب و گاز دارند. تخمین زده شده است که استفاده از لوله های PVC تا 100 سال قابل حفظ است.
  • صنعت درب و پنجره دوجداره Upvc

    همچنین دی اکسید تیتانیوم را در فرمولاسیون درب و پنجره UPVC پیدا خواهید کرد. درب و پنجره دوجداره در معرض هوای بیرون و نور خورشید قرار دارند - استحکام TiO2 از چنین مواردی در برابر آسیب های جوی، گرما و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. این امر به ویژه مهم است زیرا با حفظ یوپی وی سی مورد استفاده در درب و پنجره، می توانید از ساختار کل ساختمان محافظت کنید. استفاده از تیتانیوم دی اکسید در پروفیل upvc مانع از زرد شدن پنجره دوجداره خواهد شد.
    سازندگان پروفیل UPVC ممتاز مانند وین تک و پنجره ویستابست از فرمولاسیونی استفاده می کنند که شرایط آب و هوایی در جنوب شرق آسیا را برآورده می کند. "دی اکسید تیتانیوم" پایداری اشعه ماوراء بنفش و بنابراین ثبات رنگ را برای رنگ سفید پروفیل فراهم می کند. این ترکیب از تغییر رنگ درب و پنجره یوپی وی سی محافظت می کند. همچنین این قیمت بسیار بالایی دارد. تولیدکنندگان پنجره یو پی وی سی ممتاز از مقدار مناسبی از "دی اکسید تیتانیوم" استفاده می کنند، به همین دلیل است که پنجره UPVC درجه یک قیمت بالایی دارند.

    در صنعت ساخت و ساز، دوام و قابلیت اطمینان لازمه ایمنی و موفقیت هر ساختمان  است. استحکام و ماهیت سخت TiO2 به این معنی است که یک انتخاب قابل اعتماد و محبوب برای مصالح ساختمانی است.
  • صنعت رنگ

    دی اکسید تیتانیوم دارای ضریب شکست بالا و خواص پراکندگی نور عالی است، به این معنی که دارای کیفیت بازتابی و نوری عالی است. علاوه بر داشتن این توانایی برای روشن کردن رنگ‌ها، استحکام رنگ را نیز افزایش می‌دهد.

  • صنعت آرایش بهداشتی

    دی اکسید تیتانیوم در لیست مواد فعال قابل قبول FDA در محصولات ضد آفتاب گنجانده شده است. طبق گفته FDA، مواد فعال موجود در کرم های ضد آفتاب مانند دی اکسید تیتانیوم می توانند از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت کنند. دی اکسید تیتانیوم اغلب برای ایجاد سفیدی در محصولات غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و اقلام مراقبت شخصی مانند خمیر دندان استفاده می شود. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ایمنی دی اکسید تیتانیوم را به عنوان یک افزودنی رنگ ارزیابی کرده و مقرراتی را برای تایید این ماده برای این منظور صادر کرده است.
به همین دلیل، محبوبیت آن به عنوان یک افزودنی به پلاستیک ها، به ویژه آنهایی که برای استفاده در فضای باز هستند، روز به روز در حال افزایش است. در سال 2014، تولید جهانی از 9 میلیون تن فراتر رفت و از آن زمان به بعد مصرف جهانی همچنان رو به افزایش بوده است.
 
ایمنی انسان در برابر تیتانیوم دی اکسید
پرسنل کارخانه های تولید دی اکسید تیتانیوم و کارخانه های تولید زنجیره ارزش پایین دستی که دی اکسید تیتانیوم در آنها استفاده می شود، می توانند در معرض گرد و غبار دی اکسید تیتانیوم قرار بگیرند. اداره ایمنی و بهداشت شغلی وزارت کار ایالات متحده (OSHA) یک حد مجاز قرار گرفتن در معرض (PEL) برای گرد و غبار کل دی اکسید تیتانیوم ایجاد کرده است و کارفرمایان را ملزم می کند که قرار گرفتن در معرض محیط کار کمتر از آن PEL را کنترل کنند. قرار گرفتن مصرف کننده پروفیل upvc یا پنجره دوجداره در معرض گرد و غبار دی اکسید تیتانیوم قرار ندارد، زیرا دی اکسید تیتانیوم معمولاً به طور کامل در محصول نهایی که در آن استفاده می شود ترکیب می شود.
Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب