کاربرد شیار تخلیه آب باران در پنجره

شیار تخلیه آب باران

کاربرد شیار های ایجاد شده روی پروفیل چیست؟تاثیر شیار تخلیه آب باران در پروفیل Upvc

شیار عبور آب پنجره دوجدارهبر روی پروفیل های درب و پنجره دوجداره، شیارهایی برای تخلیه آب باران، آب ورودی ناشی از نظافت و همچنین جهت تهویه هوا تعبیه شده است. کاربرد این شیارها انتقال و هدایت آب به بیرون از منزل است; همانطور که در تصویر مشاهده می کنید شیار ها طوری در نظر گرفته شده اند که جهت خروج آب را مشخص کنند. این شیار ها با استفاده از مته و دستگاه فرز در قسمت داخلی و خارجی پروفیل ایجاد می شود.

تهویه هوا ناشی از وجود شیار تخلیه آب موجب عدم تعریق قسمت هایی از شیشه دوجداره می شود که در قسمت زیرین زوار و لاستیک قراردارد. این دلایل وجود شیار تخلیه آب را الزامی می کند و در درب و پنجره های دوجداره باید تعبیه گردد.

 

نفوذ باران از پنجره دوجداره

عبور آب از پنجره دوجدارهاگر از درب و پنجره دوجداره ای که در ساختمان شما نصب شده، شاهد نفوذ و عبور آب باران به سمت دیوارهای داخلی منزل هستید; یکی از دلایلی که ممکن است وجود داشته باشد، عدم وجود شیار تخلیه آب بر روی پروفیل Upvc است. در اینصورت باید این شیار ها توسط پرسنل نصب ایجاد شود.

برای درب و پنجره های Upvc که در محیط داخلی ساختمان استفاده می شوند و تقریبا دارای شرایط متعادلی هستند; بطور مثال در قسمت پاسیو، نیازی به ایجاد شیار تخلیه آب نیست.

در تمام پروفیل های Upvc که بعنوان فریم استفاده می شوند(پروفیل فریم، کشویی، ساش و مولیون)، شیار تخلیه آب در ضلع عرضی پایین ایجاد می شود. همچنین در پروفیل مولیونی که بصورت افقی در زیر بازشو استفاده می شود نیز از شیار تخلیه آب در راستای شیار تخلیه فریم زیرین استفاده می گردد.

قسمت های نارنجی مشخص شده در تصویر زیر، موقعیت شیار تخلیه آب و جهت مته ایجاد کننده آن می باشد.

محل قرارگیری سوراخ آب در پروفیل Upvc

پروفیل UPVC

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب