نکات مهم برای نگهداری از درب  پنجره upvc

برای نگهداری از پنجره دوجداره چه اقداماتی باید انجام بدهیم...

ماده نگهداری از درب و پنجره دوجدارهuPVC (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیک) بدلیل ویژگی های خاص خود به سرعت به ماده ای محبوب و انتخابی مناسب برای ساخت درب و پنجره عایق تبدیل شده است. جدا از استحکام و تطبیق پذیری شگفت انگیز آن، یکی از ویژگی هایی که بیشتر در مورد درب و پنجره یو پی وی سی مورد علاقه است این است که در مقایسه با درها و پنجره هایی که با استفاده از مواد سنتی مانند چوب و آهن ساخته شده اند، نگهداری بسیار پایینی دارند. آنها هرگز نیازی به رنگ آمیزی یا صیقل دادن ندارند و حتی پس از سال ها استفاده منظم همچنان کارکرد عالی دارند.
البته به این نکته توجه کنید که هر محصولی با کیفیت نیز برای کارکرد صحیح و طول عمر بیشتر نیازمند نگهداری، نظافت و استفاده صحیح می باشد. در این مقاله به ذکر مواردی برای نگهداری درب و پنجره یو پی وی سی می پردازیم.

چند اقدام ساده برای نگهداری وجود دارد که می توانید برای استفاده حداکثری از پنجره ها و درب های یو پی وی سی خود، افزایش طول عمر و زیبایی بیشتر آنها انجام دهید.

4 نکته برای حفظ کارکرد مناسب و نگهداری درب و پنجره upvc

نظافت پروفیل upvc

توصیه می کنیم پروفیل های پنجره یو پی وی سی بسته به میزان گرد و غبار و آلودگی در شهر و منطقه شما هر 6 ماه یا یک سال تمیز شود.
ابتدا قسمت های داخلی پروفیل را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید و آن را از گردوغبار پاک کنید. سپس با استفاده از یک پارچه گردگیری و آب صابون تمامی قسمت های آن را گردگیری و تمیزکنید. بدلیل واکنش پذیری پروفیل یو پی وی سی، از مواد شیمیایی برای نظافت استفاده نکنید. مگر اینکه مخصوص سطوح pvc و upvc باشد.

تمیز کردن شیشه دوجداره

شیشه درب و پنجره های upvc شما باید بین دو تا چهار بار در سال تمیز شود. برای تمیز کردن شیشه پنجره ابتدا باید شیشه را با یک پارچه مرطوب به خوبی مالش دهید تا کثیفی های اضافی از بین برود. همچنین، از تمیز کردن شیشه پنجره خود در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید، زیرا این کار می تواند باعث ایجاد رگه و یا لکه های رسوبی شود.

لاستیک یا گسکت درب و پنجره upvc

لاستیک درزگیر پنجره دوجداره وظیفه درزبندی مابین شیشه پروفیل و پروفیل پروفیل را برعهده دارد. بنابراین کارکرد درست آن موجب عایق بندی حداکثری خواهد شد. برای حفظ کارکرد مناسب این قطعه از درب و پنجره یوپی وی سی باید از آن نگهداری نمود تا دچار پوسیدگی و سفت شدن نشود. یکی از اقداماتی که می توانیم انجام دهیم نظافت و تمیز نمودن لاستیک یا گسکت بصورت سالیانه است. برای نظافت بهتر است از مواد شیمیایی بدلیل ترکیب پذیری استفاده نکنیم.
زدودن گردوغبار و آلودگی از لاستیک بوسیله یک مسواک نرم یا پارچه و همچنین آب صابون انجام می پذیرد. کافیست پارچه یا مسواک را به آب صابون آغشته کنید و بر روی لاستیک بکشید تا آلودگی از بین رود. حتی می توانید از پارچه نم دار نیز برای نظافت لاستیک استفاده کنید.
اگر لاستیک پنجره دچار پوسیدگی شده به صفحه نحوه تعویض لاستیک دور پنجره upvc دوجداره مراجعه کنید.

قطعات متحرک

روغن کاری پنجره دوجدارهقطعات متحرک درب و پنجره یو پی وی سی از مهم ترین قطعات این محصول می باشد. هر شش ماه یکبار از روغن برای روانکاری این قسمت ها (دستگیره ها، سیستم های قفل و لولاها) استفاده کنید تا به آرامی حرکت کنند. باید مراقب بود که روغن روی شیشه نریزد. ممکن است لولاهای پنجره شما کمی سفت شده باشند و به روغن کاری نیاز داشته باشند تا بتوانند راحت تر حرکت کنند. توصیه می کنیم برای کاهش سایش و جلوگیری از آسیب، حداقل سالی یک بار تمام قسمت های متحرک پنجره ها را روغن کاری کنید.

برای روغن کاری درب و پنجره upvc از چه روغنی استفاده کنیم؟

برای روغن کاری قطعات متحرک پنجره پیشنهاد می کنیم از اسپری سیلیکون روغن بعنوان روان کننده استفاده کنید.

  • دستگیره درب و پنجره

برای روغن کاری و نظافت آلودگی مابین دستگیره و پروفیل باید دستگیره باز شود. ابتدا پیچ دستگیره را باز کنید. پس از باز کردن دستگیره از سوراخ وسط به بلبرینگ اسپانیولت یراق دسترسی خواهید داشت. مقدار روغن بر روی بچکانید و با دستگیره آن را بچرخانید.

  • اسپانیولت یراق

ابتدا لنگه بازشو را باز کنید. بر روی اسپانیولت (قطعه نقره ای رنگ رو پروفیل بازشو) استوانه هایی مشاهده می کنید می توانید روغن را کنار آن ریخته و با حرکت دستگیره(که موجب حرکت استوانه ها خواهد شد) روغن را پخش کنید. همچنین سوراخ هایی بر روی اسپانیولت وجود دارد که تصویر روغن دان کنار آن درج شده. در داخل ان سوراخ ها نیز روغن بریزید. پس از اتمام کار روغن های اضافی را پاک کنید

  • لولا

با باز بودن پنجره یا در، مقداری روغن روی قسمت های متحرک لولا اسپری کنید. اگر لولاها بعد از پاشش خیلی شل شدند، از یک پیچ سفت کننده برای سفت کردن مجدد لولا استفاده کنید.
 

رعایت حقوق مصرف کنندگان توسط وین تک

روغن پنجره دوجداره

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب