تعویض پنجره چوبی

تعویض پنجره چوبی قدیمی با پنجره دوجداره Upvc

نحوه تعویض پنجره چوبی قدیمی بدون تخریب با پنجره دوجداره را در این مطلب بررسی می کنیم...

تعویض پنجره چوبی قدیمیبا توجه به تنوع پروفیل های پنجره های قدیمی جزییات روند تعویض پنجره قدیمی و نصب پنجره دوجداره در هریک متفاوت است. بعنوان مثال در این مطلب روند تعویض پنجره چوبی قدیمی را بررسی می کنیم. در ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که مناسب ترین جزییات نصب توسط پرسنل طراحی و اندازه گیری با مشاهده پروژه انجام می پذیرد.

تعویض پنجره چوبی با پنجره دوجداره

روش های نصب پنجره دوجداره در تعویض پنجره چوبی بدون تخریب به دو روش کلی صورت می گیرد:

- نصب دو پنجره ای

- نصب پنجره دوجداره جدید روی فریم چوبی قدیمی

* روش دیگری نیز وجود دارد که نصب پنجره دوجداره جدید روی فریم جدید است. در این روش پنجره چوبی کاملا از دیوار خارج می شود که نیازمند بازسازی قسمتی از دیوار است. بدلیل وجود تخریب، این روش در صورتی پیشنهاد می شود که پنجره چوبی فرسوده و یا کارفرما در حال انجام بازسازی باشد. هر چند در این روش امکان بهره گیری از نور طبیعی بیشتر از دو حالت پیشین است، ولی با توجه به خرابی هایی که از برداشتن کامل پنجره قدیمی ناشی می شود پیشنهاد می شود از روش های اول و دوم استفاده کنید.

روش نصب دو پنجره ای

در این روش پنجره چوبی موجود حفظ می گردد و پنجره دوجداره در قسمت داخل و یا خارج نصب می شود، در واقع پنجره دوجداره پشت پنجره قدیمی نصب خواهد شد. در این حالت بدلیل وجود 2 پنجره (نصب پنجره دوجداره پشت پنجره آلومینیومی یا چوبی)، دسترسی به پنجره خارجی با مشکلاتی همراه است ولی با در نظر گرفتن صفر بودن تخریب، برش پنجره چوبی و همچنین افزایش عایق بندی، روشی است که در برخی موارد که باقی ماندن پنجره چوبی اهمیت ویژه ای دارد استفاده می شود.

بطور مثال ارزش هنری پنجره چوبی قدیمی، رعایت یکنواختی نما، حفظ ظاهر اولیه پنجره چوبی، پنجره های نما که در تمامی طبقات ادامه دارد و پیچیدگی پنجره قدیمی مانع از برش و جابجایی پنجره چوبی خواهد شد.

در چنین شرایطی با توجه به امکان موقعیت نصب، پنجره دوجداره در قسمت داخلی و یا خارجی پنجره چوبی نصب خواهد شد.

نکته ای که حتما باید به آن توجه ویژه ای شود امکان باز کردن هر دو پنجره برای تهویه یا نظافت پنجره خارجی و همچنین امکان میعان شیسشه در سطح داخلی در مناطق سردسیر است.

نصب پنجره دوجداره جدید روی فریم چوبی قدیمی

این روش همانند تعویض پنجره قدیمی آهنی است. بدین صورت که تنها فریم آن باقی می ماند و پنجره چوبی روی فریم قدیمی نصب خواهد شد. البته این روش زمانی قابل اجراست که چارچوب موجود در وضعیت مناسب و عاری از پوسیدگی جدی باشد. در هنگام تعویض پنجره چوبی باید موارد زیر را بررسی کنیم.

تماس با ما

مهم ترین قسمت چارچوب پنجره چوبی قدیمی، فریم زیر پنجره است که باید بدقت بازرسی شود. برای تعیین میزان سلامتی پنجره چوبی می توان پیچی در قسمت سالم آن فرو کرد و با اعمال نیرو از داخل چوب بیرون کشیده شود. میزان نیروی اعمال شده ملکی برای تعیین سلامت چوب و اطمینان از عدم وجود پوسیدگی است.

در صورتی که نزدیک ترین نقطه اتصال پنجره دوجداره به فریم پنجره چوبی قدیمی مشکل تعمیر داشته باشد می توان آن را با تکه چوبی مرمت کرد سپس پنجره دوجداره را قرار دهیم. در برخی مواقع با زیاد بودن خرابی چوب، بهتر است فریم کاملا بریده و جدا شود.

قبل از نصب تمامی سوراخ های تخلیه آب پنجره چوبی قدیمی باید با چسب پر شود. در صورتی که اجزای چارچوب های قدیمی در گوشه ها از هم جدا شده باشد، این بخش ها نیز باید بتونه و چسب کاری شود.

در صورتی که پنجره چوبی رنگ خورده و با مواد ورنی پوشش داده شده باشد باید چسبندگی چسب عایق بندی به چوب بررسی شود. در صورتی که چسبندگی ضعیف عمل کند، پنجره چوبی باید برس کاری و رنده شود.

پس از کنترل موارد بالا، پنجره دوجداره بر روی چارچوب قرار گرفته، محکم و عایق بندی خواهد شد.

 

پنجره دوجداره, تعویض پنجره چوبی

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب