دستگیره پنجره دوجداره

در این مطلب به معرفی انواع دستگیره درب و پنجره دوجداره می پردازیم...

انواع مختلفی از دستگیره ها را می توان بر روی درب و پنجره دوجداره نصب کرد که با توجه به شکل و مکانیزم آنها دسته بندی می گردند. با توضیحات زیر می توانیم دستگیره مناسب برای بازشوی درب و پنجره خود را انتخاب کنیم.

معرفی انواع دستگیره درب و پنجره دوجداره

 

دستگیره یک طرفه پنجره Upvc

پر استفاده ترین دستگیره پنجره دوجداره، دستگیره یک طرفه ساده است. این نوع دستگیره در یک طرف بازشو نصب می شود و بطور کلی به دو دسته ساده و سکوئستیک تقسیم بندی می شود. ساختار داخلی این نوع دستگیره را در شکل زیر مشاهده می کنید.

دستگیره پنجره به اشکال گوناگونی تولید می شود که برخی از این دستگیره ها در تصویر قابل مشاهده است.

فروش انواع دستگیره پنجره UPVC

دستگیره پنجره دوطرفه

دستگیره دوطرفه برای مواردی استفاده خواهد شد که بازشو از دو طرف باز شود. بدلیل ارزان بودن قیمت دستگیره پنجره دوطرفه نسبت به درب سوئیچی در برخی پروژه های اکونومی از این دستگیره استفاده می شود. این محصول دارای قفلی است که روی قسمت بالای دستگیره تعبیه شده. بدلیل آنکه این قفل براحتی باز می شود پیشنهاد می شود در مواقعی که امنیت مهم است، از دستگیره سوئیچی یا دستگیره یک طرفه استفاده شود.

دستگیره باریک دوطرفهدستگیره باریک دوطرفه پنجره 

این دستگیره ساختار و مکانیزمی کاملا مشابه دستگیره پنجره دوطرفه دارد. تنها تفاوت این دو دستگیره باریک بودن محل پیچ و هندل دستگیره است. در پنجره ها که به بیرون باز می شوند و یا محل نصب دستگیره در قسمت بیرونی آن است از این دستگیره می توان استفاده کرد.

 

دستگیره هتلی پنجره دوجدارهدستگیره پنجره هتلی

در مراکز عمومی مانند هتل ها بدلایل ایمنی بهتر است پنجره ها فاقد اهرم دستگیره باشند. یراق آلات روتو با ارائه دستگیره هتلی فاقد اهرم و هندل این نیاز را بر طرف کرده اند. تصویری از دستگیره های مناسب هتل را مشاهده می کنیم.

 

دستگیره مخفی پنجره ریلی کشوییدستگیره مخفی پنجره دوجداره

این نوع دستگیره عمدتا برای پنجره دوجداره ریلی استفاده می شود. بویژه در پنجره کشویی دو ریل (هر دو لنگه بصورت کشویی باز می شود) که در صورت وجود دستگیره های دیگر، مانع باز شدن لنگه دیگر خواهد شد.  

 

 

یراق پنجره دوجداره سرویسیدستگیره چفت موشکی

در واقع این محصول شباهت بیشتری به چفت دارد تا به دستگیره. مکانیزم این دستگیره بدین صورت است که با کشیدن آن ضامن آزاد می شود و لنگه باز خواهد شد. تنها مورد استفاده چفت موشکی در پنجره های کلنگی یا سرویسی است که از قسمت بالا باز می شود و امکان دسترسی به دستگیره بدلیل ارتفاع کمتر است.

 

یراق درب upvc دوجدارهدستگیره درب سوئیچی

برای درب های سوئیچی، درب بالکنی یا تراس از دستگیره هایی استفاده می شود که دارای مقاومت بالاتر، کلیدخور و دارای دستگیره دوطرفه باشند. برای آشنایی با مکانیزم این نوع درب بر روی مکانیزم قفل شدن درب دوجداره کلیک کنید.

 

دستگیره سرویسی درب دوجدارهدستگیره درب سرویسی

همانند دستگیره درب سوئیچی این نوع دستگیره نیز از دو جهت باز و بسته می شود. اما با این تفاوت که دستگیره سرویسی فاقد سیلندر کلیدخور می باشد. در سمت داخلی این دستگیره دارای چفتی است که موجب قفل شدن درب سرویس خواهد شد.

پنجره دوجداره, انواع بازشو پنجره دوجداره

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب