تغییر رنگ پروفیل Upvc

دلیل زرد شدن برخی از پروفیل های درب و پنجره Upvc

چرا بعضی از پروفیل های Upvc به مرور زردرنگ و قهوه ای می شوند؟ در مواد اولیه پروفیل Upvc از موادی بعنوان استابیلایزر استفاده می شود...

دلیل زرد شدن پروفیل upvc

درصد مصرف استابیلایزرها بسیار بیشتر از میزان ماده Pvc در پروفیل Upvc است. دی اکسید تیتانیوم یا تیتان از جمله مهمترین موادی هستند که در استابیلایزر ها و ذرات Pvc استفاده می شود. نقش این ماده بعنوان رنگدانه و همچنین حفاظت پروفیل در برابر اشعه UV خورشید می باشد.

 

مواداولیه پروفیل Upvc: دی اکسید تیتانیوم

تیتان یا دی اکسید تیتانیومی که در پروفیل Upvc استفاده می شود باید مشخصات ویژه ای داشته باشد. این ماده جایگزین دیگری هم دارد اما با اینکه از لحاظ عناصر یکسان هستند، مناسب استفاده در پروفیل Upvc نیستند و از لحاظ استاندارد RAL آلمان کاملا مردود شناخته می شود.

انتخاب درست پروفیل Upvc

با این حال برخی از پروفیل های موجود در بازار از این ماده استفاده می کنند و به مرور زمان درب و پنجره دوجداره زرد می گردد. همچنین استفاده از تیتان و رنگدانه های نامناسب موجب بروز مشکلات دیگری از قبیل تغییر شکل، قدرت مکانیک و مقاومت شیمیایی خواهد شد.

در شکل روبرو میزان اشعه UV نور خورشید شهرهای ایران را مشاهده می کنیم. همانطور که مشاهده می کنید، اشعه UV به میزان گرما و حرارت نور خورشید ندارد.

مطالب مشابه
دریافت نشان کیفیت رال ‏RAL‏ پنجره وین تک
قیمت پنجره دوجداره upvc

 بغیر از انتخاب دی اکسید تیتانیوم با کیفیت بالا، انتخاب میزان مناسبی از غلظت دی‌اکسید تیتانیوم نیز در کیفیت و تغییر رنگ پنجره دوجداره تاثیر دارد. میزان غلظت این ماده براساس شرایط اقلیمی و آب وهوایی منطقه مورد استفاده مشخص می شود.

پنجره دوجداره زردرنگ -تغییر رنگ پنجره در صورتیکه پروفیل Upvc با آب و هوای ایران مطابقت نداشته باشد (حتی پروفیل Upvc آلمانی) به مرور زمان و یا با شستشو لایه سطحی آنها آسیب می بیند و زردرنگ خواهند شد. متاسفانه هیچ راهی برای از بین بردن این لایه زردرنگ وجود ندارد.

پیشنهاد ما این است که در هنگام خرید، از پروفیل های دارای استاندارد RAL محصول خود را انتخاب کنید.


پروفیل UPVC

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب