زاماک پنجره دوجداره

دلایل ارزان بودن پنجره دوجداره – زاماک پنجره دوجداره

زاماک پنجره دوجداره چیست و چه کاربردی در پنجره دارد؟

زاماک پنجره دوجدارهیکی از کوچکترین و مهم ترین قطعات درب و پنجره Upvc که بر روی عایق بندی تاثیر گذار است، زاماک پنجره دوجداره است. استفاده از بهترین نوع موجود آن در بازار، در واقع وظیفه هر شرکت تولید کننده درب و پنجره Upvc است; اما برای کاهش قیمت تولید پنجره دوجداره، در برخی از شرکت ها از قطعات سبک و آلیاژ ضعیف استفاده می شود.

 

زاماک پنجره چیست؟

زاماک (Zn-Cu-AL) در واقع نام آلیاژی است با ترکیب آلومینیوم و مس (روی و منیزیوم) که دارای خواص مکانیکی و سختی بالایی است. بدلیل چقرمگی بالای این قطعه، از زاماک در قطعاتی که تحت فشار زیادی هستند استفاده می شود.

 مطالب مشابه
دلایل ارزان بودن پنجره دوجداره – کانکشن یا بست مولیون
قیمت پنجره دوجداره upvc
پنجره دوجداره وین تک

 

محل قرار گیری زاماک در پروفیل Upvcکاربرد زاماک در درب و پنجره Upvc

زاماک در پنجره دوجداره بعنوان قطعه ای برای قفل شدن و کیپ شدن لنگه بازشو به فریم یا چارچوب دیگر استفاده می شود. هنگام حرکت دستگیره، قطعه استوانه ای روی اسپانیولت (پین یراق) حرکت کرده و داخل زاماک قرار می گیرد (هنگام بسته شدن) و یا از آن خارج (هنگام باز شدن) می شود. هر چه پین یراق در موقعیت فشرده تری (حالت تعادل و فشردگی مناسب) نسبت به زاماک پنجره قرار بگیرد، لنگه بازشو به قاب ثابت بیشتر فشرده خواهد شد و عایق بندی بهتری خواهد داشت. البته فشار بیش از حد به قطعات، موجب آسیب پنجره خواهد شد، بنابراین بهینه ترین حالت فشردگی و کیپ شدگی را باید در نظر گرفت.

زاماک در ابعاد و اشکال مختلف تولید می شود و جزء قطعات تعویضی پنجره محسوب می شود. بدلیل تحت فشار بودن این قطعه، جنس، وزن و نوع آلیاژ آن در کیفیت تولید و عایق بندی درب و پنجره Upvc اهمیت بسزایی دارد.

این قطعه  نقش اساسی در عملیات رگلاژ درب و پنجره upvc دارد. تنظیم صحیح آن موجب رگلاژ درست پنجره خواهد شد. برای رگلاژ پنجره می توان زاماک را باز کرد و محل قرار گیری آن را جابجا کرد.

رگلاژ پنجره

Footer Logo

شرکت آرکوین تولید کننده درب و پنجره دوجداره، با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات هوشمند و به روز دنیا...

تماس با ما

آدرس:
میدان آرژانتین، خ الوند، پ 41

88873457
88873422
info(at)arkowin.com

تلفن همراه :
09124160116

شنبه تا چهارشنبه،9صبح تا 6 عصر
پنجشنبه ها: 9صبح تا 4عصر

ارتباط با ما

شروع چت واتس آپ
شروع چت تلگرام
یوتیوب